سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی از قبیله خثعم نزد رسول خدا آمد و گفت : «منفورترین کار نزد خداوند چیست ؟».فرمود : «شرک ورزیدن به خداوند» .پرسید : «پس از آن چیست ؟».فرمود : «بُریدن از خویشان» .پرسید : «پس از آن چیست ؟».فرمود : «امر به منکر و نهی از معروف» . [.عبداللّه بن محمّد ـ به نقل از امام صادق علیه السلام ـ]

بسم الله الرحمن الرحیم

الهم عجل لولیک الفرج

و اید واحفظ و انصر امام زماننا  و قائدنا

 

بعد از مطالعه ی شماره 35 از مجله ی گرانمایه ی  جنگ افزار  به این نتیجه رسیدم در مورد یک صفحه از این مجله که در مورد یکی از برترین سلاح های جهان که از ساخت آن 2 سال هم نمی گذرد ، و قضیه ی نام گذاری آن مقاله ای بنویسم. با امید نوشتم که ان شاءالله مفید واقع شود.

 

 

 

دشمن همیشه هوشیار است:

 

سال 1999 در آمریکا :

 یک افسر بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی  یک شرکت تاسیس کرد و نام آن ر که بیشتر به بهبود انواع سیستم های بکار رفته در سلاح ها می پرداخت،  ماگپول  گذاشت و خود مدیر عامل آن شد.

 بعد از گذشت چند سال از شروع به کار این شرکت در پائیز سال    2006   ( یعنی همین یک سال پیش!) بعد از از بازنگری بر سلاح های متداول همچون AR-15/ M16  به مراحلی می رسند که منجرمی شود به تولید یک سلاح کارآمد، سبک و از لحاظ بسیاری از نکات قابل تحسین که در واقع رقیبی برای سایر تفنگهای در ارتش می گردد.سلاحی که از انعطاف بالایی در شرایط خاص برخوردار و تقریبا همه قطعات آن به راحتی و سرعت  قابل تعویض می باشد.

در آخر نام آن سلاح فوق العاده را « ماسادا  » گذاردند.

 

سلاح هجومی ماسادا

 

 

 

سال سال 72  بعد از میلاد :

یک شهر با وسعتی حدودا 100 کیلومتر مربع دارای  قلعه ای مستحکم بر فراز کوهی در دشت یهودیه ، نزدیک بحرالمیت  . نام حاکم شهر: اِلعازار ِبن یاعیر

 

 

فلاش راه ورود را نشان می دهد

 

 

 قلعه ی شهر بر فراز کوه

 

سی سال قبل از میلاد مسیح (ع) ، هرود کبیر دستور ساخت دژی مستحکم و عماراتی خاص را بربالای  کوه می دهد تا از تهدیدات نظامی در امان بماند. . پس از مرگ او قبیله ی یهودی زیلات شورش می کند و حکومت را در دست می گیرد ولی بعد از چند سال شورش سرکوب می شود ولی فقط شهر مورد نظر ما باقی می ماند که در سال 72 میلادی امپراطور روم به همراه سپاهیانش برای سرکوب حکومت شورشی ِ بن یاعیربه سمت این شهر حمله کرده و آن را محاصره می کنند.

افراد داخل قلعه می دیدند محکوم به مرگند و راه نجاتی نیست ، با گفته ی حاکم خود (بن یاعیر) تصمیم گرفتند که خود یکدیگر را هلاک کنند تا حداقل به اسارت گرفته نشوند.

بنابراین مردان زن و فرزندان خود را می کشند و بعد، از میان افراد باقیمانده چند نفر مامور کشتن بقیه می شوند و بعد آخرین نفر خود کشی می کند.

نام این شهر « ماسادا »  بود.

 

  این پرچم که یر فراز  ماسادا نصب شده پرچم چه کشوری است؟

 

 

عکس یادگاری اسرائیلی ها از ماسادا !

 

 نتیجه : خوب ، از این واقعه تاریخی  و ماجرای شرکت ماگپول چه نتیجه ای می گیرید؟ از این که نام ماسادا که یادآور واقعه ی غمناکِ آن خود کشی دست جمعی یهودیان  است  بر روی یکی از برترین سلاح های هجومی دنیا نهاده شده است چه طور؟

جوابهای فرضی :

1.برای مظلوم نمایی قوم یهود بالاخص صهیونیست ها.

 2.برای خنده

3.برای پر مسمی بودن اسم ماسادا !!!

4. زنده نگهداشتن یاد حماسه های  تاریخ یهود!

5. که بگویند چه ظلم ها بر سر یهودیان در طول تاریخ روا شده است و یا مثلا یاد هلوکاست و ...

 

 

نظرتان را راجع به این مطلب مشتاقانه خواهم خواند.

یــا عـلــــی مــــدد

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط العبد 86/8/13:: 11:12 صبح     |     () نظر

سلام علیکم و رحمة الله

لطفا به اینجا برید و نظرتون رو راجع به مطلبی که در باره تحریم کالاهای اسرائیلیه  حتما بنویسید

 

تحریم کالاهای اسرائیلی . در وبلاگ گریبان فطرت


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط العبد 86/7/15:: 11:45 صبح     |     () نظر

<      1   2      
درباره

العبد
به یاد شهیدی که خاطراتش الگوی جاماندگان ، و یادش شعله ایست بر این فراق جانسوز... شهید ابراهیم هادی
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها